Wednesday, January 25, 2017

Campionii români de culturism

Când în anul 2005 am fost la o conferință ORACLE în San Francisco, am avut ocazia să vizitez niște mici magazine din zona docurilor și spre surpriza mea am văzut la unul dintre ele tablouri cu chipurile președinților USA date cu autograf. Văzusem eu la Muzeul Metropolitan House Opera tot așa tablouri ale marilor cântăreți, cu autografe, dar văzusem și prețuri acolo, care ajungeau și la 3000$. 
Mi-a venit ideia ca și în cazul unor mari culturiști să existe ideia de a se face poze de dimensiunile unui tablou, de a se da autografe cu conținut mai general sau pur și simplu, culturiștii doar să le semneze. Mă gândeam ca marile săli ale cluburilor să aibă pe pereți tablouri ale culturiștilor, date cu autografe. Este un semn al recunoașterii valorilor de la noi și mai ales, este un mijloc de a menține vie flacăra culturismului românesc, prin cunoașterea trecutului.
Culturiștii care și-au încheiat carierele precumla Florin UCEANU, Costica CĂILEANU, Constatin Lazăr, Petru CIORBĂ, Dragoș POPESCU, Nicolae GIURGI, Attila KATONA, Tiberiu HORVATH, Cristian MIHĂILESCU, Mircea SIBICEANU, Constantin BEBEȘELEA, Eugen KANTOR, Petru MOJA, Emeric DECLZEG, Răzvan ARITON, Dumitru NEAG trebuie să fie cunoscuți de culturiștii de azi, dar și de cei din generațiile ce vor urma.
Mai este o problemă și anume, necesitatea ca și culturiștii în activitate să ofere cluburilor și sălilor de sport fotografii cu autografe și tablouri cu ei să fie puse la loc de cinste în sălile de antrenament pentru a se ști cu exactitate că pe scenele de concursuri urcă adevărate valori. Aici nu vreau să enumăr nume de culturiști, pentru că sunt foarte mulți și nu vreau să nedreptățesc pe vreunul, var voi scrie aici numele lui Victor CRĂCIUN, cel care a dominat, domină și va mai domina mulți ani categoria sa de concurs, prin valoarea pe care o etalează.
Campionii trebuie să fie prezenți în sălile de antrenament, dacă nu fizic, cel puțin prin postere, dar mai sigur, prin tablouri cu autografe puse la loc vizibil. Vor fi pentru mulți tineri un imbold în lupta cu ei înșiși.




(26 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment