Monday, January 23, 2017

Un autor: Dan Cristian MĂNESCU

Acum ceva timp, când se dădeau examene de admitere la Academia de Studii Economice și se stabileau supraveghetorii de sală, când a fost strigat un nume, am avut surpriza să văd că printre rândurile de bănci trece un bărbat înalt, drept, cu pas apăsat și cu aspect de culturism autentic. Așa l-am cunoscut pe tânărul Dan Cristian MĂNESCU, acum conferențiar la Departamentul de Educație Fizică din ASE. Sunt foarte mândru de prietenia pe care mi-a acordat-o pe cea mai populară rețea de socializare.
Am căutat să discut și să colaborez cu el, având și eu preocupări în domeniul culturismului pentru că:
- am citit despre culturism;
- merg la sală;
- discut cu campioni;
- scriu despre culturism;
- am definit o metrică.
În timp, am aflat că Dan Cristian MĂNESCU este autorul unor lucrări pe care mă laud că mi le-a dat cu dedicație, lucru de care sunt absolut încântat și pe care doresc să le prezint în detaliu rând pe rând în viitor. Acum numai le amintesc.
Prima lucrare scrisă de Dan Cristian MĂNESCU se intitulează Manipulări farmacologice în reliefarea musculară, este apărută în anul 2010 la Editura ASE din București. Se ocupă de substanțele dopante, rolul lor în creșterea masei musculare, rolul lor de reductori ai stratului adipos, accentuând asupra riscurilor generate asupra organismului oricărui sportiv care dotrește să-și creeze un avantaj folosindu-le.
A doua carte a lui Dan Cristian MĂNESCU se intitulează Dezvoltare fizică și musculară, este apărută de asemenea, în Editura ASE, București, 2008 și tratează problemele de structurare a antrenamentelor diferențiate pe stadii de pregătire, începători, intermediari, respectiv, avansați. Este foarte important că elementele esențiale privind anatomia și fiziologia musculară este astfel prezentată încât sportivii sau antrenorii au toate elementele care să evidențieze legătura dintre exercițiu și efectele asupra mușchilor, obținându-se explicație bună la raportul cayză-efect. Am apreciat foarte mult aplecarea lui Dan Cristian MĂNESCU spre aspecte precum istoria culturismului de la noi și clarificarea unor termeni sunt utilizați atât de sportivi, cât și de antrenori, dar care trebuie înțeleși corect de publicul larg. 
A treia carte despre care vreau să scriu aici și acum este intitulată Alimentația în fitness și bobybuilding, apărută în Editura ASE din București în anul 2010, avându-l ca unic autor pe Dan Cristian MĂNESCU. În cele 162 de pagini el abordează gradual problematica. Primul capitol este destinat conceptelor de bază ale alimentației. Următorul capitol are ca elemente centrale particularitățile alimentației pentru sportivii care activează în zona fitness-ului și culturismului. Se găsesc în acest capitol date de cum se face alimentația pentru detoxifiere, pentru combaterea celulitei, cum se ard grăsimile, cum se dezvoltă masa musculară și multe altele. Autorul are un capitol destinat suplimentelor dar și substanțelor dopante. Ultimul capotol, paginile 127 - 158 analizează rolul cofeinei, sării, alcoolului în alimentație, cu restricțiile ce decurg din definirea obiectivelor fiecărui sportiv. 
Trebuie să scriu aici că Dan Cristian MĂNESCU este un cercetător autentic în ale culturismului, are și activitate practică, are și o solidă bază teoretică și lucrările pe care le-a publicat sunt foarte bine documentate, el având acces la o bogată literatură de specialitate. Are și un PhD în această specializare în care a scris cărțile.




(23 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment