Saturday, January 21, 2017

Marii culturiști ai neamului românesc: Gh. HUMĂ

Eu am mai scris un articol despre marele culturist Gheorghe HUMĂ în 17 mai 2016 intitulat  Gheorghe  HUMĂ culturistul cu brat de 50cm și am crezut că am scris cat totul despre acest mare culturist. Intrând pe internet și căutând ba una, ba alta, am găsit două superbe articole scris de Daniel OPREA - campion balcanic de culturism în anul 2008, intitulate Miros de ... humă  și Miros de ... humă(2) publicate în TopCulturism.ro, unde autorul prezintă foarte frumos elemente despre marele culturist Gheorghe HUMĂ.
Supranumit și Stejarului din Dumbrava Sibiului, Gheorghe HUMĂ a cunoscut gloria de la vârsta de 27 de ani, când a început să urce pe prima traptă a podiumului Campionatului Național de Culturism la categoria sa, lucru ce s-a repetat consecutiv de 8 ori. Am avut posibilitatea să-l văd la o competiție și de departe era cel mai bun. În acele vremuri numai cei care mergeau pe la săli știau de existența concursurile de culturism. Întâmplarea a fost să am un student la seral la informatică și văzându-mă mai sportiv un pic, m-a abordat dacă fac culturism I-am zis că mă joc cu niște gantere. El mi-a zis că face culturism la un club și că în duminica ce urma are loc un concurs, unde el va concura le perechi. M-a invitat, am fost și am rămas profund impresionat. Culturistul Gheorghe HUMĂ era de departe vedeta acelui concurs. Ovațiile și mai ales el ca sportiv, ca prezență era special. După ce am citit cărțile lui Szekely Laszlo mi-am dat seama cu adevărat pe cine văzusem în carne și oase. Am urmărit după aceea culturismul și culturiști și Gheorghe HUMĂ este și va fi un reper pentru culturismul românesc dintotdeauna. Mi-aș dori o serie de timbre cu culturiști și pe un timbru să apară culturistul Gheorghe HUMĂ. Prea repede sunt date uitării marile valori.




(22 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment